Debatt

Vänsterpartiet Skaraborg protesterar mot höga regiondirektörslöner!

Vänsterpartiet Skaraborgs distriktsstyrelse har vid sitt sammanträde den 8 september diskuterat och antagit ett uttalande angående den nya regiondirektörens höga lön.
Vänsterpartiet i Skaraborg vill protestera mot den nya regiondirektörens orimliga lön. Vi anser att den strider mot allt vad vårt parti står för. I dessa tider då de flesta medborgare får känna av den begränsade ekonomin och när samhällsklyftorna ökar på grund av den politik som Alliansregeringen för, är det fel att Västra Götalandsregionen medverkar till att högavlönade direktörer får enorma löneökningar.
Den nya regiondirektörens lön går inte att försvara i en tid när många anställda inom den offentliga sektorn upplever nedskärningar och får alltid höra att det ekonomiska utrymmet inte räcker till löneökningar!
Vänstepartiet i Skaraborg har skickat uttalandet till Vänsterpartiet i Västra Götaland och dess representantskap och vill därmed protestera mot lönesättningen och att Vänsterpartiet Västra Götaland tar initiativ till åtgärder som begränsar orimliga löner och förmåner till höga chefer!

För vidare information:

Distriktsordförande Ann-Carin Landström 0510-771693