Gott Nytt Rött År och God fortsättning på 2011!

Hej och god fortsättning på 2011 och Gott Nytt Rött År!

Vi lägger nu valåret 2010 bakom oss och blickar framåt mot nya val och det politiska arbete och ansvar vi har att göra innevarande mandatperiod och verksamhetsår.

Fortfarande pågår eftervalsdebatten som också kan ses som Vänsterpartiets framtidsdebatt. Debatten går bästa att delta i och  följa på Framtidskommissionen  och genom Vänsterpress och Flamman.

Lars Ohly skriver i Flamman på https://www.flamman.se/ett-svidande-nederlagdär har ser på valet 2010 och vänsterns framtidsutmaningar.

Men som sagt vi ska se framåt också!

Den 12 mars är det Vänsterpartiets distriktsårskonferens på Hotell Snickaren i Tibro.
Motioner till årskonferensen skall vara inlämnade till distriktet senast den 7 februari. Nomineringar till valen ska vara inlämnade senast den 12 februari till valberedningen. Både motioner och nomineringar kan skickas till:

Vänsterpartiet Skaraborg, Götgatan 10, 531 31 Lidköping

Vänsterpartiet har fått tusentals nya medlemmar efter valet och ännu fler är välkomna att vara med och kämpa för rättvisa och solidaritet, för jämställdhet och jämlikhet! Kontakta våra partiorganisationer i Skaraborg och ta del av vad som händer och sker. På många håll är det studiecirklar, tidningsförsäljning och olika former av möten. Ring vår ombudsman Bo Eliasson 0510 – 227 47 för mer information.

Välkomna till Tibro den 12 mars och välkomna att vara med i Vänsterpartiet!