Valkonferens med Vänstern i Skaraborg!

Partisekreterare Anki Ahlsten gästade Vänsterpartiets valkonferens i Skaraborg.

Riksdags- och regionlistorna klara för V i Skaraborg.

I lördags hade vi i Vänsterpartiet Skaraborg valkonferens i Skara. Vi startar vår valrörelse inför valet 2010 genom att fastställa våra riksdags- och regionfullmäktigelistor för Skaraborg. Det har varit livligt med nomineringar inför valet av dessa listor och visar på stort intresse för Vänsterpartiet i Skaraborg.
Till förstanamn på riksdagslistan valdes undertecknad Egon Frid och fick därmed förnyat förtroende att representera Vänsterpartiet i Skaraborg i valet till riksdagen. Ann-Carin Landström från Lidköping valdes till andra plats på riksdagslistan.
Det ska bli oerhört stimulerande att som riksdagsledamot gå ut i en valrörelse och slåss för Vänsterpartiets politik och plats i riksdagen. Det är extra spännande inför valet 2010 då vi dels ska gå ut i en valrörelse för Vänsterpartiets politik och dessutom slåss för en rödgrön regering som utmanar och ska få väck nuvarnade högerstyrda alliansregering.
Till regionlistan valdes Claes-Göran Borg, Lidköping, Inger Lilja, Falköping och Martin Johansson, Skara till de tre första namnen.
Engagemanget och intresset för Vänsterpartiet i Skaraborg upplevs stor och positivt och är en bra grund för att tillsammans göra en stark valröresle 2010. Valkonfensen gästades av partisekreteraren Anki Ahlsten som berättade om Vänsterpartiets förslag till valplattform och partiets planering inför valrörelsen och valet 2010.